Aromeja ja ajatuksia
Wienin elinkeinoelämän ja innovaatiotoiminnan moottori ovat kahvihuoneet, joissa tavataan päivittäin liiketoiminnan kehittämisen merkeissä. Voisiko POK tuoda Pirkanmaalle samanlaisella intensiteetillä uudenlaisen kahvilakulttuurin -Business Loungen?
Tarve ja ongelma
Yritysten ja toimijoiden kasvokkaiset kohtaamiset ovat edistymisen ja innovaatioiden edellytys. Tarve hyville ja neutraaleille matalan kynnyksen kohtaamispaikoilla on suuri.
Etätyön yleistyminen on luonut harmin aiheen kahviloille. Läppärinomadit varaavat kahviloiden tiloja kahvikupillisen hinnalla. Miten tilanne voisi muuttua?
Idea – Enemmän kuin kahvila
Mitä jos kahvila olisi ympäristö, jossa asiakkaat voisivat keskittyä businekseen ja kohtaamisiin, ja palvelut tulisivat aktiivisesti pöytään? Innovaatio lisääntyisi ja kahvilamyynti kasvaisi.
Business Lounge on palvelu-/tila- ja brändi-innovaatio yrityksille, jotka haluavat uusia ympäristöjä ja parempia kohtaamispaikkoja.
Business Lounge voi perustua jäsenyyteen ja sen voisi liittää S-Business -kortin ominaisuuksiin. Liiketoiminnan kumppaneiksi sopivat esimerkiksi alueen yrittäjäjärjestöt sekä avainyritykset, joilla on päivittäin suuri määrä kohtaamisia.
Toimintaehdotus
Suunnitellaan ja toteutetaan Business Lounge, uudenlaisen business-kahvilan konsepti ja sen pilotti Tampereen Ravintola Puistossa.
Konseptin kehitys ja pilotin suunnittelu onnistuu kätevästi Ideascoutin Supertiimi -menetelmällä, jossa eri aiheiden asiantuntijat ja edelläkävijät yhdessä suunnittelevat tehokkaasti palvelukonseptin.
Jatketaanko asian hauduttelua yhdessä eteenpäin?
Ota yhteyttä ja jutellaan tarkemmin.
Pekka Ketola
Toimitusjohtaja
Innovaatioyhtiö Ideascout Oy