Foodrouter - strateginen liiketoimintaa kiihdyttävä innovaatio
Pilvikeittiö on ravintola-alan strateginen innovaatio. Strateginen innovaatio on yleensä yllättävä ratkaisu ongelmaan tai mahdollisuuteen, joka on ollut piilevänä, ikäänkuin tutkapinnan alapuolella. Kun strateginen innovaatio toteutuu, herättää se yleensä positiivista hämmästystä – ”Näin ei ole ennen ollut!”. Foodrouter on tällainen.
Foodrouter pilvikeittiö – Monta ravintolaa yhdessä osoitteessa
Pilvikeittiön voima on siinä, että asiakas pystyy tilaamaan usean eri ravintolan annoksia yhdellä kuljetusmaksulla. ”Kun seurueessa tai perheessa yksi haluaa siipiä, toinen burgerin ja kolmas vaikkapa salaattia niin miten ne saa tilattua yhdestä paikasta? Foodrouter ratkaiseen tämän ongelman, Restbar Groupin toimitusjohtaja Mikko Hannula tiivistää toimintaidean.
Kuinka Foodrouter syntyi?
Strateginen innovaatio edellyttää tarjolla olevan moniulotteisen tiedon oivaltavaa tulkintaa ja rohkeutta katsoa nykyisen toiminnan ulkopuolelle.
Foodrouter sai alkunsa innovaatioyhtiö Ideascoutin ForTellus -edelläkävijäprojektissa. Projektissa saman pöydän ääreen istuivat monipuolinen ja tarkkaan valittu joukko eri alojen edelläkävijöitä, olutkultuurista virtuaalitodellisuuteen.
Tämä supertiimi tuotti useita ehdotuksia ravintolatoiminnan strategisiksi innovaatioiksi ja toimintakonsepteiksi, joista Foodrouter valikoitui jatkokehitykseen. Kaupunkiravintolat Oy tarttui ripeästi toimeen. Ideasta uuden liiketoiminnan aloitukseen kului vain muutama kuukausi.
Tällaista liiketoimintaa kiihdyttävää nopeaa suunnittelua tarvitaan nyt lähes kaikilla toimialoilla. Suunnittelussa arvokokemusketju ja käyttäjäkokemus rakennetaan uudella tavalla.
- Lue lisää strategisista innovaatioprojekteista innovaatioyhtiö Ideascoutin sivuilta.
- Ota yhteys: Vesa Lahtinen, 045 1423432
Linkkejä