Kalevan Lentokenttä

Liikepaikan idean uudistus

Lentokentän toiminta on viimeisen päälle mietitty ja optimoitu. Mitä voimme oppia lentokentän asiakaskokemuksesta? Voisiko liikepaikkaa suunnitella lentokentän terminaalin ideoin?

Tarve

Suuret liikepaikat kaipaavat uusia ideoita ja konsepteja. Kävijämäärät kasvavat ja samalla nousevat asiakkaiden odotukset. Kuinka niihin vastataan?

Idea

Kuvitellaan asiakkaan vierailu liikepaikassa kuratoituna kokemuksena, samoin kuin lentokentällä. Virtaukset, tarjooma, palvelut, pysäköinti, vuorovaikutuspisteet ja muut tekijät suunnitellaan kokonaisuuksia palvellen ja liikevaihtoa kasvattaen. Jopa autonomiset robotit valjastetaan asiakaskokemuksen rakentamiseen. Palvelut ovat sujuvia ja yllättäviä. Liikepaikka antaa kuluttajille siivet!

Toimintaehdotus

Otetaan pilottikohteeksi Kalevan Prisman kampus, koska juuri tälle kampukselle on ajankohtaista löytää uusia kokonaisvaltaisia ideoita.

Kehitetään Kalevan Lentokenttä -kampuskonsepti, joka uudistaa koko ajatuksen liikepaikasta, asiakaskokemuksesta ja kumppanuuksien rakentamisesta.

Konseptin kehitys onnistuu kätevästi Ideascoutin Supertiimi -menetelmällä, jossa eri aiheiden asiantuntijat ja edelläkävijät yhdessä suunnittelevat tehokkaasti palvelukonseptin.

Lähdetäänkö yhteiselle matkalle?

Ota yhteyttä ja jutellaan aiheesta tarkemmin.

Pekka Ketola
Toimitusjohtaja
Innovaatioyhtiö Ideascout Oy

pekka@ideascout.fi
050 5534783