Pirkanmaan Osuuskauppa - Muuttuva tavaratalo

Pirkanmaan Osuuskauppa hyödynsi Ideascoutin Tähtitiimiä tavoitteena selvittää, millainen Tampereen Sokos on vuonna 2030.

Projektissa tuotiin yhteen eri alojen edelläkävijöitä, uusien toimintakonseptien rakentajia, teknologioiden innovaattoreita, käyttäytymistieteiden asiantuntijoita, sekä suomalaisen brändikehityksen huippuosaajia.

Tavoitteena oli luoda visio tavaratalon radikaalista muuntautumisesta vastaamaan asiakkaiden tarpeita digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Yhteissuunnittelun keskiössä liikepaikka ja sen suurin mahdollisuus kaupungin sosiaalisena magneettina.

Koronapandemian vuoksi suunnittelutyö toteutettiin kokonaisuudessaan verkkoympäristössä.  Työ tuotti suuren määrän syvällistä ymmärrystä kaupan muutokseen liittyvistä mahdollisuuksista, sekä konkreettisia toteutusehdotuksia liikepaikan uusiksi toiminnoiksi.

   

"“Retail sellaisena kuin se nyt tunnetaan, ei ole tulevaisuudessa olemassa.” "

– Satu Kalliokulju, Director, Consumer Insight, Fiskars

"”Kun kokemus alkaa, asiakas on jo pitkään ollut sisällä käsikirjoituksessa. Ensimmäinen näytös on mainos.”"

- Mikko Kanninen , Toimitusjohtaja, Tampereen Teatteri